بعد لمینت دندان باید بهداشت بیشتر رعایت شود +کامپوزیت موقت اسنپ اسمایل

عکس قبل و بعد لمینت دندان بهترین نوع لمینت دندان چیست بهترین مارک لمینت متحرک دندان 2023

بعد لمینت دندان باید بهداشت بیشتر رعایت شود +کامپوزیت موقت اسنپ اسمایل

عکس قبل و بعد لمینت دندان بهترین نوع لمینت دندان چیست بهترین مارک لمینت متحرک دندان 2023

یک مسواک به تنهایی نمی تواند پلاک گیر کرده بین دندان های شما را از بین ببرد

مسواک زدن دندان ها ساده ترین و حیاتی ترین مرحله برای حفظ بهداشت دهان و دندان است. کودکان و والدین باید حداقل دو بار در روز، هر روز دندان های خود را مسواک بزنند. آنها معمولاً باید این کار را بعد از خوردن صبحانه در صبح و درست قبل از رفتن به رختخواب در شب انجام دهند. همچنین دندانپزشکان مسواک زدن دندان های خود را به مدت دو دقیقه توصیه می کنند.بسیاری از مردم مسواک زدن دندان های خود را یک فعالیت دست و پا گیر می دانند و این کار را فقط به صورت پراکنده انجام می دهند. با این حال، این راه شماره یک برای از بین بردن بهداشت دهان و دندان شماست. پلاک در طول روز روی دندان های شما جمع می شود. اگر این پلاک درمان نشود، کلسیفیه شده و تبدیل به تارتار می شود و مشکلات بیشتری مانند بیماری لثه و پوسیدگی دندان ایجاد می کند. پلاک معمولا 24 تا 72 ساعت طول می کشد تا به جرم تبدیل شود. در این دوره باید چندین بار مسواک بزنید تا مطمئن شوید که همه چیز از سطح دندان هایتان خارج شده است.



همین امر در مورد فرزندان شما نیز صدق می کند. توصیه می کنیم یک تکنیک خوب مسواک زدن را به آنها آموزش دهید:



اینجا بخوانید : آیا لمینت متحرک دندان اسنپ اسمایل برای دندان پوسیده مناسب است یا خیر ؟




همین امر در مورد فرزندان شما نیز صدق می کند. توصیه می کنیم یک تکنیک خوب مسواک زدن را به آنها آموزش دهید:

. این شامل نگه داشتن مسواک در یک زاویه برای رسیدن به لثه و استفاده از یک حرکت دایره ای است. حتما سطح جلو، پشت و جویدن دندان ها را تمیز کنید. بلافاصله پس از اتمام دهان خود را نشویید. در عوض، خمیر دندان اضافی را بیرون بریزید، سپس اجازه دهید فلوراید باقیمانده برای مدتی روی دندان شما بماند. همچنین مهم است که 30 دقیقه بعد از غذا خوردن برای مسواک زدن صبر کنید.




نخ دندان کشیدن موادغذایی بین دندان را خارج میکند:



نخ دندان کشیدن موادغذایی بین دندان را خارج میکند:

اهمیت نخ دندان کشیدن را دست کم نگیرید. اکثر مردم از نخ دندان بی توجهی می کنند و به جای آن بر مسواک زدن تمرکز می کنند و فکر می کنند که این کار از مشکلات سلامت دهان و دندان جلوگیری می کند. متأسفانه نخواهد شد. همه افراد باید حداقل روزی یکبار نخ دندان بکشند. بهتر است این کار را در شب بعد از مسواک زدن قبل از خواب انجام دهید.اما چرا نخ دندان کشیدن اینقدر مهم است؟ خوب، پلاک و مواد غذایی که بین دندان های شما گیر کرده اند را از بین می برد. پلاک دندانی باعث می شود قندها به اسید تبدیل شوند که باعث ایجاد حفره، پوسیدگی یا ورود عفونت به لثه (بیماری لثه) می شود. عوارض طولانی مدت می تواند از این چیزها ایجاد شود. خوشبختانه دندانپزشک خانواده می تواند در درمان حفره دندان کمک کند.


یک مسواک به تنهایی نمی تواند پلاک گیر کرده بین دندان های شما را از بین ببرد. 

فقط نخ دندان می تواند. بنابراین، بیایید در مورد یک تکنیک خوب نخ دندان بحث کنیم. ابتدا باید 30 سانتی متر نخ دندان در دست بگیرید و از کشیده بودن نخ اطمینان حاصل کنید. نخ دندان را تا جایی که می‌توانید بین دندان‌هایتان قرار دهید. برای هر دندان حداقل 8 بار نخ را با حرکت به سمت بالا و پایین حرکت دهید.



سبک زندگی سالم داشته باشید تا به دندان خود حال بدهید :




سبک زندگی سالم داشته باشید تا به دندان خود حال بدهید :

سبک زندگی و عادات غذایی خانواده شما نیز تأثیر زیادی بر بهداشت دهان و دندان آنها خواهد داشت. این به این دلیل است که اگر مراقب نباشید، آنچه می‌خورید و می‌نوشید می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود. عادات بدی مانند سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل نیز بر آن تأثیر می گذارد.


در مورد آنچه می خورید و می نوشید، باید از مواد قندی خودداری کنید. اگرچه بدن ما به شکر نیاز دارد، اما اکثر مردم بیش از حد آن را مصرف می کنند. این نه تنها برای سلامت جسمی ما مضر است، بلکه برای سلامت دهان و دندان ما نیز مضر است. این به این دلیل است که قندها با باکتری ها و بزاق دهان ما ترکیب می شوند و پلاک ایجاد می کنند و در نهایت مینای دندان را حل می کند و منجر به پوسیدگی می شود.


اینها غذاهای اصلی هستند که کودکان شما باید از آنها اجتناب کنند: شیرینی، شکلات، کیک، کلوچه، شیرینی، پودینگ، شکر سفره، غلات صبحانه، مربا، شربت، بستنی و میوه های خشک. در همین حال، نوشیدنی های اصلی که باید از آن اجتناب کنند شامل نوشابه، نوشابه های گازدار، میلک شیک، آب میوه، اسموتی و چای یا قهوه شیرین شده است.در مورد سبک زندگی سالم، دندانپزشک خانواده شما می تواند مشاوره تخصصی ارائه دهد. آنها معمولاً از کشیدن سیگار اجتناب می کنند زیرا این امر می تواند دندان های شما را لکه دار کند و شانس ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. اگر فرزندان خود را از نوشیدن الکل نیز منصرف کنید، مفید خواهد بود زیرا خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد. برخی از نوشیدنی های الکلی نیز مملو از شکر هستند. والدین همچنین ممکن است بخواهند فرزندان خود را از استفاده از آدامس منصرف کنند مگر اینکه آدامس بدون قند باشد.


معاینات دندانپزشکی

یکی از گام‌های اساسی در حفظ بهداشت دهان و دندان خانواده، رزرو معاینات منظم با دندانپزشک است. حداقل، شما باید دو بار در سال (یا هر شش ماه یک بار) به دندانپزشک مراجعه کنید. بسته به نیازهای دهانی فرزندانتان، قرار ملاقات های شما ممکن است بیشتر از این باشد.مراقبت از دندان ضروری است زیرا این بدان معنی است که دندانپزشک شما می تواند مشکلات جزئی را قبل از تبدیل شدن به چیزی بدتر تشخیص دهد و درمان آن را آسان تر کند. وقتی بچه دار می‌شوید، باید مراقب این چیزها باشید، زیرا در رشد آنها حیاتی است. اتفاقی که اکنون برای دندان‌های آن‌ها می‌افتد حتی ممکن است بر بهداشت دهان و دندان در بزرگسالی تأثیر بگذارد.


برای مثال، دندانپزشک آندربایت یا اوربایت و هر دندانی که روی هم قرار گرفته یا پر شده باشد را با چیزهایی مانند بریس های اینویزیلاین درمان می کند. آنها همچنین قادر به انجام ترمیم دندان و کانال ریشه در کودکان شما هستند. این بدان معناست که آنها می توانند هر دندان آسیب دیده ای را که ممکن است در اثر حفره، ضربه به دندان، بریدگی، اکتارا ایجاد شده باشد، تعمیر کنند. اگر فرزندان شما از درمان آپنه خواب رنج می برند، دندانپزشکان می توانند آن را درمان کنند